You are here

Що таке Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України та як ним користуватися

Пенсійний фонд надає зручну можливість здійснювати постійний контроль за такими даними, що впливають на пенсійні права громадянина.
Веб-портал надає громадянам можливість зручно і оперативно взаємодіяти з органами ПФУ, дистанційно отримувати послуги, які раніше вимагали особистого звернення в управління ФондуПринциповою відмінністю від попередніх форм інформування Пенсійним фондом через Інтернет є той факт, що веб-портал надає електронні послуги кожній особі індивідуально. Портал працює з дотриманням вимог до захисту персональних даних.

У відкритому доступі (без реєстрації) на порталі надається багато корисної інформації з питань пенсійного страхування, бланки документів, інструкції щодо їх заповнення тощо.

Електронні послуги, які може отримати користувач на порталі після відповідної реєстрації:

• отримання інформації з персоніфікованого обліку (для працюючих громадян)
• отримання пенсійної інформації (для пенсіонерів)
• формування запитів на попередню підготовку документів
• можливість подачі скарг
• запис на прийом до фахівців Фонду
• отримання інформації про стан розрахунків платників з ПФУ (для юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців).

            Звернувшись до послуг, які надаватимуться через веб-портал, користувачі зможуть отримати інформацію щодо умов, порядку призначення, перерахунку та виплати своєї пенсії, також можна буде ознайомитись із формами заяв, необхідних для призначення, перерахунку та виплати своєї пенсії, отримання допомоги на поховання та заповнити їх, користуючись наданими інструкціями.

            Підприємці та особи, які забезпечують себе роботою самостійно, зможуть отримати таку інформацію як взяття їх на облік в органах Пенсійного фонду України, ознайомитись з умовами нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування, з умовами та порядком складання і подання звітності, а також отримати форми бланків, заяв, інших документів, необхідних для взяття на облік тощо.

Як зареєструватися на веб-порталі ПФУ

Для Вашої зручності процедура реєстрації на веб-порталі максимально спрощена.

Найбільш тривалим є етап особистого звернення до територіального органу Пенсійного фонду для оформлення заяви на реєстрацію.

Для реєстрації у якості користувача Веб-порталу ПФУ Вам необхідно виконати наступні кроки:

1. З'ясувати, до якого територіального органу Пенсійного фонду України Вам необхідно звернутись для оформлення заяви.

2. Прийти до Пенсійного фонду та оформити заяву, яку Ви можете оформити вдома, зайшовши на сайт :http://portal.pfu.gov.ua в розділ «Нормативні документи» і обравши необхідну форму заяви:

  • Для громадянина;
  • Для юридичної особи (страхувальника).

Проте, у разі необхідності, фахівці Фонду допоможуть Вам у її заповненні. З відповідною заявою Вам необхідно звернутися в територіальний підрозділ Пенсійного фонду за місцем пенсійного обліку та надати документ, який засвідчує особу.

Внесені у заяву відомості перевіряються, вносяться до інформаційної системи Пенсійного фонду.

Після чого друкується розписка про одержання заяви особою або страхувальником, а також (важливо !!!)«реєстраційний код».

Цей код необхідний Вам для реєстрації на Веб-порталі, отже, зберігайте його в таємниці до моменту закінчення реєстрації!

Завершити реєстрацію необхідно зайшовши на Веб-портал Пенсійного фонду в мережі Інтернет (http://portal.pfu.gov.ua) та обравши пункт меню «Реєстрація на порталі».

Заповніть реєстраційну форму. Звертаємо увагу, що логін та пароль бажано вибирати такими, що не містять Ваших справжніх імен та прізвищ. Виконання такої рекомендації підвищить рівень захисту Ваших персональних даних.

На введену Вами адресу електронної пошти прийде лист, необхідний для підтвердження реєстрації.

Після підтвердження Ви отримаєте повідомлення Веб-порталу про успішне закінчення реєстрації, після чого на Веб-порталі автоматично формується нова персональна сторінка користувача порталу. З неї і здійснюється доступ до персоніфікованих електронних послуг Пенсійного Фонду.

Надалі доступ до електронних послуг, які передбачають персоналізований доступ (одержання виписок, надсилання запитів, запис на прийом тощо), здійснюється після авторизації на Веб-порталі «Вхід».

НАЙЗРУЧНІШІ МОЖЛИВОСТІ ПОРТАЛУ

Виписка з системи персоніфікованого обліку

            З 2000 року в Україні в повному об'ємі запроваджено персоніфікований облік відомостей про застрахованих осіб (фактично, щодо всіх працюючих та само зайнятих осіб). За даними цього обліку здійснюється призначення пенсій. Отже, інформація, накопичена в базах даних персоніфікованого обліку, є дуже важливою для Вашої майбутньої пенсії.

            Пенсійний фонд надає Вам зручну можливість здійснювати постійний контроль за такими даними, що впливають на Ваші пенсійні права:

 - Перелік страхувальників, які подавали по Вам відомості до системи персоніфікованого обліку;

 - За кожний місяць, починаючи з 2000 року, по кожному зі страхувальників: сума заробітку, з якої сплачені страхові внески, кількість днів для стажу, відмітка про сплату пенсійного/єдиного внеску;

 - Загальні показники за кожний рік, помісячно: загальна сума заробітку, з якого сплачені страхові внески (усього та в межах максимальної величини), страховий стаж;

 - Відомості про спеціальний (пільговий) стаж, та відомості про стаж, який зараховується без сплати страхових внесків (БСВ), по страхувальниках і по роках.

Виписка з пенсійної справи (для пенсіонерів)

Пенсіонери - користувачі Веб-порталу мають змогу, не виходячи з дому, отримати такі відомості з власної пенсійної справи, як:

 - Назва Закону України, згідно якого призначено пенсію;

 - Вид пенсії;

 - Сума призначеної пенсії, з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством;

 - Дата закінчення виплати пенсії (для пенсій, призначених на певний строк).

Попереднє замовлення паперових документів

            Для Вашої зручності Пенсійний фонд вводить послугу попереднього замовлення паперових документів.

            Засобами Веб-порталу Ви можете подати заяву - запит на підготовку паперових документів:

-         виписки з системи персоніфікованого обліку;

-         виписки з пенсійної справи (для пенсіонерів);

-        виписки про стан розрахунків з ПФУ (для страхувальників).

Подати скаргу

            Засобами Веб-порталу Ви можете подати скаргу до органу Пенсійного фонду.

            Опрацювання скарг та надання відповідей відбувається за стандартними правилами, прийнятими, наприклад, для паперових документів.

            В процесі опрацювання скарги можлива переписка з фахівцем Фонду з питань, що уточнюють скаргу.

Записи на прийом

            Засобами Веб-порталу Ви можете записатися на прийом до органу Пенсійного фонду.

Процес запису на прийом включає:

 - визначення дати та теми відвідування органу ПФУ;

 - за даними графіку прийому громадян в органі ПФУ по визначеним датою та темою відвідування ПФУ формується список годин прийому спеціалістами органу ПФУ. В ньому зеленим кольором виділено вільні години прийому, червоним - години прийому, вибрані клієнтом порталу, помаранчевим - години прийому, зайняті іншими клієнтами порталу;

 - вибір часу, зручного для відвідування органу ПФУ, та натиснути кнопку «Записатися на прийом»;

 - отримання талону щодо відвідування органу ПФУ - кнопка «Друк талону». Наявність талону не є обов'язковою для відвідування органу ПФУ.