You are here

ПЕНСІЙНА РЕФОРМА В ДІЇ

Нові принципи роботи Пенсійного фонду України – запровадження системи «фронт-офіс» та «бек-офіс».

29.03.2016

Сучасна реформа діяльності Пенсійного фонду України передбачає нову взаємодію з громадянами – поділ відділів Управлінь ПФУ на «фронт-офіс» та «бек-офіс». Структурні підрозділи, які здійснюють взаємодію з відвідувачами отримали назву «фронт-офіс», а структурні підрозділи, працівники яких не здійснюють такої взаємодії - «бек-офіс». Мета розподілу діяльності в органах ПФУ на «фронт-офіс» та «бек-офіс» - покращення якості обслуговування громадян і зменшення корупційних ризиків.

Відвідувачі Управління ПФУ, які прийшли вирішити своє питання, у першу чергу отримують необхідну інформацію у «фронт-офісі». Це інформація загального характеру - про режим роботи, про можливість отримання певних послуг, та про те, куди та до кого треба звернутися. Фахівець «фронт-офісу» повинен з’ясувати причини звернення громадянина. У таких підрозділах працівники приймають документи, здійснюють спеціалізоване консультування. Обов'язковою умовою є реєстрація вхідного пакету документів, є практика видачі відвідувачу опису документів, які він здав. Це захищає як громадянина, так і працівника ПФУ від можливих ускладнень.

Головні функції працівників «фронт-офісу» визначають наступним чином:

  • Прийом громадян, розподіл черги відповідно до питання з яким звертається відвідувач;
  • Видача довідок про розмір пенсії, про перебування на обліку;
  • Забезпечення взаємодії відвідувача та всіх підрозділів ПФУ;
  • Надання допомоги при заповненні заяв та бланків;
  • Прийом громадян, з’ясування питання щодо визначення права на призначення (перерахунок) пенсій;
  • Первинна правова оцінка документів;
  • Обговорення термінів розгляду та визначення дати виникнення права на призначення (перерахунок) пенсії;
  • Надання допомоги в отриманні необхідних підтверджуючих документів шляхом оформлення відповідних запитів на підтвердження відомостей про стаж, заробітну плату, тощо;
  • Прийом заяв про призначення (перерахунку) пенсій;
  • Прийом документів на переведення пенсій з іншої місцевості;
  • Надання консультацій з пенсійних питань;
  • Підготовка відповідей на звернення громадян з пенсійних питань;
  • Прийом громадян для оформлення допомоги на поховання;
  • Оформлення анкет на видачу пенсійних посвідчень та їх видача;
  • Надання громадянам індивідуальних відомостей за формою ОК-5.

Структуру «бек-офісу» складають підрозділи, де здійснюється обробка документів прийнятих від «фронт-офісу» та не відбувається прийом відвідувачів. Працівник бек – офісу отримує з фронт – офісу список звернень для обробки і розпочинає процес призначення пенсії. При цьому дані про заробіток та стаж із системи персоніфікованого обліку завантажуються автоматично. Дані про стаж за періоди роботи до впровадження системи персоніфікованого обліку спеціаліст вносить вручну на підставі даних трудових книжок. У цих підрозділах розглядають справи, які вимагають спеціалізованих знань, тривалих термінів опрацювання, отримання додаткових документів. Співробітник бек-офісу не має контакту із замовником. Це ліквідовує можливість суб’єкта звернення  та виконавця домовитися про вчинення тієї чи іншої адміністративної дії.